Saturday, May 16, 2009

Are ou looking for female swimming instructor?

Akhirnya....tamatlah 10 kelas renangku. First class bulan February hari tu, setiap jumaat 10am..tolak cuti, tolak waktu2 "bulan mengambang" akhirnya habis lah jugak sessi belajar berenang. Aku pun tak tahulah apa yg aku fikir, tiba-tiba je, satu hari tu aku terasa nak belajar berenang. Sebelum ni ada gak terfikir, tapi macam2 alasan aku bagi kat diri aku sendiri...takde kolamlah, takde instructor lah, takde swimming suit lah...macam-macam. Tp semenjak berpindah ke Goodyear court 10 ni, di mana kolam renangnya terletak di hadapan bijik mata..maka berkobar-kobarlah semangat aku nak belajar berenang.

Kalau sebelum ni aku berenang ala2 kucing kelemasan, menggelepar tak tentu pasal..skrg ni..bolehlah ..berenang cara berhemah! Mula-mula tu, jenuh jugak aku nak cari swimming instructor, nak cari yg lelaki..malu..dgn bentuk badan yg sangat "menggiurkan" ni..heheh, nak pergi swimming class kat luar..hmm..malas..so aku pun nekad nak cari private swimming instructor..(pergh..cam bagus je bunyiknya..). Di era Google ni,senang aje nak mencari maklumat, type saja apa yg nak di cari di ruangan SEARCH, sekejap lagi keluarlah macam2 info yng berkaitan dan yg tak berkaitan...tapi masaklahnya nak mencari private swimming instructor, female, preferebly malay, dgn ongkos yg boleh dirunding..memang susah..macam mencari contact lense dalam air kolam..huhuhu..

Berhari2 jugak aku Search for female malay swimming instructor...kalau ada yg chinese mahal nak mampos..RM100 per class..10 kelas??? taknye RM1000, baik beli handbag Coach! Kalau ada yg murah pulak, kita kena pergi tempat dia, bukannya dia nak pergi tempat kita...leceh..akhirnya..aku jumpa di portal Hotsfrog sorang instructor ni..Namanya Maz, muda lagi orgnya, graduate law school Uitm, tp katanya malas nak practise law..so baik lagi ajar berenang. Maz ni cool je orangnya, dia tak push sgt,kalau dah tengok aku termengah-mengah..dia akan kata.."releks je, bila dah ready baru kita start.."Yg penting, kosnya sangat2lah berpatutan..dah lah sanggup datang ke kolam renang apartment aku nih.

Bermula dengan latihan pernafasan, ke latihan technical n practical breastroke, then free style..dan akhirnya dive n terjun..pergh..seronok! Kelas Dive yg paling seronok...seronoknya part bila kita boleh swimm sampai ke dasar kolam...kalau dari dulu aku pandai berenang, takde lah aku jadi mangsa lemas kat Lubuk Sg Pahang kat rumah tok aku dulu..nasib baik Mak Uda sempat selamatkan aku..kalau tak..tak sempatlah aku nak tulis entry nih..heheheh


Walaupun kalau nak dibandingkan aku dgn si Michael Phelps tu..ibaratnya bagai..hmmm...Langit ke tujuh dengan kerak bumi/nasik...tapi at least aku retilah berenang...takdelah setakat menguak2 air di pinggiran kolam..satu lagi, berenang ni good exercise...tak seteruk jogging n panjat2 tangga yg menyebabkan kesakitan lutut..berenang ni macam cool jer...ceh..tapi mengah jugak lah..


Sesapa yg berniat nak belajar swimming boleh call MAZ di 0162758186. Ongkosnya bermula dari RM150 ke atas, bergantung kepada lokasi. Maz jugak ada menawarkan kelas di public pool seperti kat shah alam n Pantai Dalam...

2 comments:

mas said...

salam,

camana skrg swim lagi tak? :)

mas

fiza said...

kak naniey,

saya google dan jumpa blog akak ni.akak masih contact dengan mas ni ke?saya berminat nak belajar berenang.tp saya hantar msj pada dia fail.kalau kak tau no dia blh tak forward pada saya.ni email saya

pza_mira85@yahoo.com

tQ