Monday, July 13, 2009

USJ-BEHRANG-TELUK KUMBAQ!

Sessi Berposing kat toilet Tapah

Al-kisah...dah lama teringin nak makan angin a.k.a menziarahi adik beradik yg ada kat Penang. Sementelahan Enche Jay kerja kat KTB ni, dah beberapa kali berangan2 nak naik bas NICE EXECUTIVE COACH yg dua tingkat tu...(ada ke bas NICE 2 tingkat pergi PNG) tapi..macam tak berkesempatan je.....

Al-kisahnye adik lelaki bungsu aku, si zamil dapatlah tawaran ke Politeknik Behrang. So sapalah lagi nak menghantar mamat satu ni pergi pendaftaran kalau tak aku. Abah dan amil pun dtglah dr kuantan pada hari ahad minggu lepasnya. Enche Jay pulak ambik coti 2 hari. Arakiannya, seisi keluargalah kami (Juanna n Naqeesya ponteng sekolah le..) berangkatlah ke Behrang..Aku ingat jauh bebenor lah Behrang ni..tapi ropenye..tak sempat nak berdengkur..kami dah sampai dah.

Proses pendaftaran tu...takdelah berapa lancar sangat..lembab makngut jugak...pihak pengurusan kata ada masalah tak cukup bilik...tapi yg peliknya..takkanlah korang dapat list nama bebudak yg baru nak masuk ni hari semalam..mestilah at least sebulan atau beberapa minggu dahulu? Kenapa masa tu tak selesaikan masaklah tak cukup bilik tuh? Hari pendaftaran tu lah..baru nak buat mersyuarat nak selesaikan masaklah ...abah aku pun apa lagi...mulalah dia memberi ceramah motibasi percuma kepada pentadbir dan pendaftar yg ada hari tu...ngalahkan Menteri Pelajaran pulak gayanye bercakap...

Politeknik Behrang tu..cantik jugaklah ropenye...permandangannya bertubirkan bukit bukau yg kelabu asap sikit diselaputi jerubu...aku dan enche jay pun terimbau lah kembali kenangan hari pendaftaran kat Uitm Lendu ..15tahun yg lampau.

Abah n Iman Naqli...

Selesai segala huru hara kat politeknik behrang..kami pun berlepas ke Teluk Kumbaq. Asal tujuannya abah aku nak menziarahi cucu barunya Iman Naqli..anak kedua adik aku si Iwan Nasir dan juga menziarahi Damia Dayana anak sulung adik aku tu..yg kebetulannya disahkan keracunan makanan sehingga beberapa hari terlantar di spital.

Damia Dayana and Naqeesya...(err...bukan slaah ibu mengandung ye..yg jadiknye anak aku tu posing terover..)

Perjalanana ke Penang..lancar...macam biasa ..abah aku wajib singgah kat Tapah dan Sg Perak...kami sampai ke atas Penang Bridge dalam pukul 4 petang dan kami langsung teruskan perjalanan ke teluk Kumbaq. Dengan berharapkan daya ingatan aku yg tak berapa nak ingat ni, dan diselang selikan dgn cerita2 abah aku bahawa teluk Kumbaq itu juga adalah kg penyanyi AF..Mila, Enche Jay dengan penuh yakin je..memandu, mencari rumah mak mertua adik aku....yg akhirnya membawa kami ke tengah hutan mana tah..menghala ke Balik Pulau...tu lah...dok sibuk cari rumah Mila Af..last2 kami yg sesat...Nasib baiklah kesesatannya taklah jauh sgt..sempat lah patah ke pangkal jalan.
Sampai di simpang rumah mertua adik aku..aku nampaklah si Iwan yg badannya kecik sikit dr Sully dari cerita Monster Inc. tu sedang melambai-lambaikan tangannya....kat belakangnya berdirilah si Damia Dayana..kesian pulak aku tengok tangannya yg masih berbalut dgn jarum drip...

Anak buah aku Si Damia ni..mengikut lapuran bapaknye adalah sangat sakit..tapi ..kami tengok dia macam sihat je..melompat2 tak ingat dunia bila jumpa Juanna and Naqeesya. Adiknya pulak yang baru berusia 3 minggu...pada pandangan mata aku sangatlah besar saiznya..seolah2 budak yg dah umur 2 bulan...alhamdullillah..kesemua seisi keluarga itu beserta mak dan pak mertua adik aku (Pakcik Che MAy) adalah sihat walafiat..

Seterusnya, kami pun ambik keputusan nak cari tempat tido..tapi Iwan cakap..jgn susah hati..dah beres..dalam pukul 6pm Iwan dan isterinya si Fizah yg masa tu masih dlm pantang pun membawalah kami ke Hotel Tabung Haji yg terletak berhampiran dengan airport Bayan Lepas dan hanya jaraknya..seketut tak hilang bau lagi..dari rumah mak mertua adik aku...amboi..tidur kat hotel kami..kagum sungguh!
Kat hotel Tabung Haji

Adik aku bookkan utk kami bilik Deluxe Suite...pergh! cam raja ..bilik besar 1 queen bed 1 single. Tapi bapak aku nak jugak bilik lain so kami ambik Superior deluxe..dgn 2 single bed. Yg bestnya, hotel setinggi lima tingkat dgn..aku rasa ada lebih dari 100 bilik tapiii..hanyalah kami sahaja guestnya...korang bayangkanlah...! kami dapat bilik di tingkat 4..sunyi je..tak nampak orang lalu lalang seperti hotel2 lain..takde lagu2 sentimental kat lobby..senyap je...tapi hotel ni best jugak. Deluxe Suite tu hanya RM160 semalam...superior deluxe tu hanyalah RM100..semua peralatan lengkap..TV pun ada Astro....

Enche Jay dgn sabarnye..menggunakan equipment yg berkruk krek..bunyiknyer tu....

Malam pun menjelmalah..cewah...dah boring2 tgk tv, kami pun bercadanglah nak pergi ke gym..dah alang2 kami je guest kat situ..so apalah salahnye utk kami meronda2. Dalam gambar kat lift..gymnye adalah amat canggih..tapi bila kami pergi....kekekekekekek...undescribable ..ada 3 jer equipments....dan setiap satunya dtg dengan pakej bunyi2an...agaknya takde sapa guna, and tak pernah servis..jadi equipmentnye semua berkruk..krek bila diguna. Aku rasa malam tu memang aku berpeluh..tapi bukan sbb penat exercise tapi penat gelak...

Apa2 pun..seronoklah jugak makan2 angin walaupun short term...takdelah nak bercuti meriah..... Tapi Penang sgt berjerubu..dari Bayan Lepas dan Queensbay..kami tak nampak pun Penang Bridge dgn jelasnye...akibatnye..kami balik ke USJ dgn batuk2 dan demam2. Insya allah nanti kami dtg lagi ke PNG! next time nak naik NICE Executive Coach...