Tuesday, June 30, 2009

Aku dan Michael Jackson


Ceh! bunyiknya macam aku ngan dia ni kawan baik jer kan..Hari Khamis yang lalu dunia dikejutkan dgn berita Pemergian MJ. Benda pertama yg aku buat iala Meng"Search" internet..nak cari status keislamannya... sebelum ni memang dah pernah dengar, tapi aku buat endah tak endah je...


Rupa2nya, banyak pulak link dan site2 yang menulis tentang keislaman MJ. Maka, hati aku pun berdetup detap memikirkan..di manalah kaum keluarganya nak kebumikannya nanti..? Sepanjang hujung minggu lalu, aku pun sibuk lah jugak mencari2 sumber, mendengar berita di E News dan sebagainya, tak tau naper tapi hati aku nak sgt tahu..kat mana lah kuburnye MJ ni, ada org baca yasiin utk dia ke atau org nyanyikan montuary songs utk dia...?

Of course lah, benda2 macam ni...kalau dibincangkan secara lanjut...akan jadi bahan perbincangan yg serius, contohnya di You Tube yg ada siarkan video2 clip MJ, banyak sgt caci maki yg aku baca bila saja ada org hantar comment mengenai keislaman MJ..seolah2nya ada pihak uyg tak mahu terima POP Legend ini seorang muslim...

Kemungkinan jugak..buat masa ini..kaum keluarga MJ sedang bertekak sesama sendiri..bagi menentukan di manakah kuburnya MJ ni..abangnya si MJ yg telah masuk islam mungkin mahu Mj dikebumikan cara islam..tapi family dia yg lain..mungkin tak moh...Agaknye..pada fikiran mereka.."Ape kellessss...kebumi cara islam..pakai putih bungkus semua...kalau cara yg satu lagi tu..boleh pakai baju kilat2, gloves kilat2, cermin mata besar tu..n stokin putih kasut hitam..." atau pun, mungkin jugak kaum keluarganya tgh fikir patut kah they all awet saje mayat MJ..sbb dulu aku MJ pernah ckp dia nak diawetkan....

Sebut pasal MJ ni, teringat plak..adik aku Zamil nyanyi lagu Bad..dgn versinye sendiri...dari jauh bunyiknya macam bunyi kambing ..Embek..Embek..u know it..! Lepas tu kami adik beradik dok nyanyi lagu black or white..sambil beratur lepas tu sorang2 akan lari2 ke tepi..konon2 macam video klip lagu tu lah..boleh tukar2 muka..konon.... masa darjah 4-5 pulak..budak2 lelaki sibuk buat monnwalker atas simen kat sekolah..sampai koyak rabak kasut sekolah....

Apa2 pun MJ dah takde..dan Allah swt sahaja yg tahu status sebenar dirinya....MJ dah sama level dgn Elvis, Marlynn Monroe dan Beattles skrg ni...dan kita yg hidup ni ingat2 lah..hari khamis lepas hari MJ..esok lusa tak tau turn sape...

No comments: